Gemeente Gemeente Waasmunster

Praktische info en inschrijvingen


Online inschrijven

Om alles vlot te laten verlopen, kan je best vooraf je online registratie in orde brengen (als je in het verleden al registreerde, hoef je dit niet opnieuw te doen).

Krokus- en paasvakantie

De online inschrijvingen starten op donderdag 11 januari 2024 om 17.30 u

Inschrijven doe je via www.waasmunster.be/webwinkel.

Heb je wat hulp nodig bij je eerste online inschrijving? Dan kan je terecht op de telefonische helpdesk – tel. 052 89 20 08 (vrijetijdsbalie) op 11 januari 2024 van 17.30 tot 18.30 u.

Zomervakantie

De online inschrijvingen starten op donderdag 18 april 2024 om 17.30 u.

Inschrijven doe je via www.waasmunster.be/webwinkel.

Heb je wat hulp nodig bij je eerste online inschrijving? Dan kan je terecht op de telefonische helpdesk – tel. 052 89 20 08 (vrijetijdsbalie) op 18 april 2024 van 17.30 tot 18.30 u.

Herfst- en kerstvakantie

De online inschrijvingen starten op donderdag 19 september 2024 om 17.30 u.

Inschrijven doe je via www.waasmunster.be/webwinkel.

Heb je wat hulp nodig bij je eerste online inschrijving? Dan kan je terecht op de telefonische helpdesk – tel. 052 89 20 08 (vrijetijdsbalie) op op 19 september 2024 van 17.30 tot 18.30 u.

Extra: aankoop grabbelpas:

Wenst je kind deel te nemen aan grabbelpasactiviteiten of aan de gemeentelijke speelpleinwerking, hou er dan rekening mee dat het verplicht is een grabbelpas aan te kopen. Deze kan je aankopen bij de vrijetijdsbalie in VTC De Meermin, Abdij Van Roosenberglaan 6 , 9250 Waasmunster.

Offline inschrijven

Vanaf de dag na de online inschrijvingen kan je ook op andere manieren inschrijven: per mail of telefonisch per dienst. Je kan ook nog steeds online inschrijven!

Wens je in te schrijven aan de balie, hou dan rekening met de openingsuren van het vrijetijdsloket. (ma- vrij : 9 tot 12 u. en donderdagnamiddag ook van 14 tot 18 u.

De aanvragen van inschrijvingen die NIET online gebeuren worden (intern) als volgt behandeld:

  • Elke reservatie krijgt volgens het binnenkomen een volgnummer. De behandeling van de aanvragen verloopt in chronologische volgorde van het volgnummer van de reservaties.

Aanvragen per mail die binnenkomen vóór de startdag van de inschrijvingen worden niet verwerkt.

Ook na de startdag kan je nog online inschrijven. Voor niet-online inschrijvingen, kan je contact opnemen met de betrokken diensten. Zolang de activiteit niet volzet is, kan je inschrijven.

Betalen

Alle betalingen van online inschrijvingen gebeuren meteen via de webwinkel. Hou daarom zeker je kaartlezer en bankkaart bij de hand.
Betalingen van niet-online inschrijvingen gebeuren na ontvangst van een factuur (let op: deze komt pas na de bevestigingsmail). Na de ontvangst van betaling (per overschrijving) is jouw inschrijving definitief. Bij niet-tijdige betaling wordt de reservatie geannuleerd.

Annuleren

Er zijn verschillende redenen om een activiteit te annuleren, hieronder vindt u een overzicht welke terugbetalingsregels er gelden:

  • 100% terugbetaling bij niet deelname door ziekte, mits voorleggen van een doktersattest
  • 100% terugbetaling bij annulatie tot 4 weken voor het aanbod
  • 50% terugbetaling bij annulatie tot 2 weken voor het aanbod 
  • geen terugbetaling indien minder dan 2 weken voor het aanbod (of afwezig zonder annulatie)

Wanneer de activiteiten geannuleerd worden door de vrijetijdsdiensten zelf, volgt er (uiteraard) een volledige terugbetaling. Contacteer om te annuleren de bevoegde dienst.