Gemeente Gemeente Waasmunster

Digitalisering aanvraag inname openbaar domein & signalisatie

Gepubliceerd op: donderdag 1 juli 2021 14.45 u.

De procedures voor de aanvragen tot inname van het openbaar domein en aanvragen voor signalisatievergunningen zijn volledig gedigitaliseerd. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het Eaglebe Smart City Platform. 

Wil je een parkeerverbod aanvragen voor een verhuis, wil je een container plaatsen op het openbaar domein, moet je als aannemer werken uitvoeren op het openbaar domein, …? Dan dien je hiervoor steeds een aanvraag te doen bij het gemeentebestuur. Voorheen kon je naast een online formulier ook een formulier downloaden dat je dan vervolgens kon invullen en doormailen naar de gemeente.

Vanaf nu kan je de aanvraag volledig online invullenen en onmiddellijk indienen. Lukt je dit niet dan kan je steeds een afspraak maken met de medewerkers van de technische dienst in het gemeentehuis om je hierbij te helpen. Een afspraak maak je via www.waasmunster.be/afspraakgrondgebiedzaken of 052 89 20 00.

Indien er voor de inname moet betaald worden dan zal je onmiddellijk de kostprijs te zien krijgen, en kan je ook onmiddellijk online betalen.

Bij het invullen zal je ook meteen zien of er een conflict is met een andere inname van het openbaar domein. Dan kan je je aanvraag onmiddellijk bijsturen.

Het platform is eenvoudig opgebouwd en is voorzien van een hulpfunctie. Het biedt ook de mogelijkheid om op elk moment je aanvraag verder op te volgen.

In een volgende fase zullen ook evenementen via het zelfde platform kunnen worden aangevraagd. Dit heeft het grote voordeel dat je als organisator van een groot of klein evenement ineens alle nodige aanvragen die je moet doen (signalisatievergunning, geluid, …) in één aanvraag kan bundelen. Daarenboven kan je als het om een jaarlijks evenement gaat gemakkelijk de gegevens kopiëren voor een volgende aanvraag.

Doe een aanvraag voor inname openbaar domein

Doe een aanvraag voor een signalisatievergunning